dimarts, 14 de maig del 2013

Imputar – Desimputar

Fa més de vint-i-cinc anys, quan estudiava legislació, vaig dir-li al jurista que creia que la llei no era igual per a tothom. Escandalitzat, em va dir: “En democràcia la llei sempre és igual per a tothom” Jo li vaig replicar: “Aleshores, l’aplicació de la llei no és igual per a tothom” I ell, satisfet, em va contestar: “Ara sí, estic totalment d’acord amb vostè”

Conto això perquè m’ha vingut a la memòria arran de la imputació i desimputació de l’Infanta Cristina. Han passat més de vint-i-cinc anys i les coses segueixen igual, la llei s’aplica en funció de la persona i així s’imputa, perquè la llei és igual per a tothom i es desimputa quan s’aplica la llei a la persona. Aquesta situació ja la vaig deixar esbossada en l’article “La nova aristocràcia” (publicat al diari Bon Dia l’11 de gener de 2012) on fico de palesa el greuge comparatiu entre polítics i ciutadans.

Els que som escèptics amb els partits polítics i creiem en una societat civil forta, seguirem denunciant i lluitant per una autèntica democràcia. En aquest sentit, pregaria a la plataforma 15-M que no caigués en el parany de constituir-se en partit polític i que continués pel camí de la societat civil. Ja que, crec que aquest és el seu camí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.