diumenge, 2 d’agost del 2015

Catalans de la Catalunya Nord

Tant com me quedarà
 

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà una gota de sang,
jo te cantaré, dolça terra ferida,
jo te cantaré, amb els sanglots d’un amant.

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà un fileret de veu,
jo te cantaré, dolça pàtria ferida,
jo te cantaré, malaguanyat país meu.

M'és igual si ja mil poetes,
m'és igual si ja mil pintors,
han contat tes amoretes,
han glorificat tos colors.

Amorosos de Cotlliure,
embadalits del Canigó,
alabant el plaer de viure
sota el cel blau del Rosselló.

Banyant l'ufanosa Albera
dins l'ona calma d'Argelers
i fent ser l'aspra Corbera
guardiana del Barcarès.

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà una gota de sang,
jo te cantaré, dolça terra ferida,
jo te cantaré, amb els sanglots d’un amant.

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà un fileret de veu,
jo te cantaré, dolça pàtria ferida,
jo te cantaré, malaguanyat país meu.

M'és igual si ja mil poetes,
m'és igual si ja mil pintors,
han contat tes amoretes,
han glorificat tos colors.

M'és igual si ja mil teles
s'han emprat del Castellet,
I si les teves esteles
ja han ballat dins d'un sonet.

Si mil cops la tramuntana
ha fet sarau tota una nit;
si s'ha pintat la sardana
com un ball d'amor infinit.

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà una gota de sang,
jo te cantaré, dolça terra ferida,
jo te cantaré, amb els sanglots d’un amant.

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà un fileret de veu,
jo te cantaré, dolça pàtria ferida,
jo te cantaré, malaguanyat país meu.

M'és igual si la ginesta
ja ha llorejat mil cançons;
si els esclats de nostra festa
il·luminen els horitzons;

si se sap que la bandera
que jo tinc arrelada al cor,
sola, última i primera,
va ser feta de sang i d’or.

M'és igual si ja mil poetes,
m'és igual si ja mil pintors,
han contat tes amoretes,
han glorificat tos colors.

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà un fileret de veu,
jo te cantaré, dolça pàtria ferida,
jo te cantaré, malaguanyat país meu.

Tant com me quedarà un alè de vida,
tant com me quedarà un fileret de veu...


                                                  Lletra Joan Cayrol
                                                  Música Jordi Barre A.C.S.
                                                  (cantada amb més de 90 anys)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.