dimarts, 2 de febrer del 2021

Lífting de Photoshop

Cada cop que hi ha eleccions passa el mateix; un mira el cartell d’un candidat i es pregunta: El conec aquest? És clar que el conec!, però costa una mica reconèixer la seva cara. Què ha passat? Doncs que han desaparegut: potes de gall, bosses dels ulls, arrugues, taques de pell i, fins i tot, alguna que altra papada. En fi!, tot un “canvi radical” a l’estil Photoshop.

Diuen que això és el peatge que s’ha de pagar als assessors d’imatge, que són els qui realment manen en campanya electoral. Ells, i els “proveïdors de discursos” que determinen quin text s’ha de llegir en el míting, quan s’encén el famós botó vermell, indicatiu que hi ha una connexió en directe amb alguna cadena televisiva. Ardit fet per poder donar el missatge publicitari del partit, eludint la prohibició que hi ha sobre la publicitat directa televisiva no institucional.

Tornant al Photoshop, cal preguntar-se: si al cartell publicitari ens costa reconèixer el candidat, ¿voleu dir que no ens pot passar el mateix amb el seu programa electoral, maquillat campanya rere campanya? Com trobo a faltar l’austera i ètica serietat del senyor Anguita i la seva famosa frase: “Programa, programa, programa!”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.