dissabte, 2 de setembre del 2023

Ho torno a preguntar

La meva casa sempre ha estat com el recer d’un guerrer lliurepensador, un palau d’hivern per al refugi del pensament, on puc gaudir de la tranquil·litat necessària que tot pensador requereix per reflexionar i estructurar la seva creativitat. Però, ara, la meva malaltia també em fa veure la meva llar com una mena d’hospital de campanya, on em recupero dels embats de la malaltia i intento recobrar forces per seguir lluitant. Doncs, malgrat guanyar algunes batalles, la victòria només s’assoleix si guanyes la batalla final. En el meu cas, això és una autèntica incògnita, que no sé on ni quan la podré resoldre.

Per aquesta raó, deixo aparcat un futur incert i m’acullo a un present que procuro sigui el més productiu possible, perquè tinc por de no gaudir suficient temps per dir tot allò que vull dir. I el que és més important, d’estimar i fer agraïment a totes les persones que estimo i valoro. Així com, de tots aquells llocs i territoris que m’han fet feliç i han estat referents al llarg de la meva vida. També voldria estimar a persones, llocs i territoris que encara no conec i que puc conèixer en el futur més immediat.

La salut segueix sent el fet decisiu de la nostra vida i el temps el seu millor aliat. Benvolguts lectors, durant els meus trenta anys d’exercici professional, sempre us vaig fer la mateixa pregunta: “Hi ha alguna cosa més important que la salut?”. Tots vosaltres, sense excepcions, em contestàveu que no, que la salut és el més important. Aleshores, us emplaçava amb una altra pregunta: “Què fa vostè per millorar la seva salut?”. Aquí, les respostes solien estar farcides de dubtes i, fins i tot, d’alguna que altra incongruència; fruit d’una realitat social, sovint equivocada, basada més en la malaltia que en la salut.

Així doncs, benvolguts lectors, us torno a emplaçar amb la pregunta: “Què esteu fent per millorar la vostra salut?”. Depenent de la vostra resposta i de la coherència que tingueu a l’hora d’aplicar aquesta resposta, la vostra qualitat de vida estarà més o menys condicionada. Qualitat de vida que espero sigui llarga i fructífera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.