dimarts, 21 de gener del 2020

QUATRE POETES DE RONDA


El millor regal possible

El millor regal possible?
Un bisíl·lab d’amor
als nostres humits llavis,
com a present perenne
de jorns de paraules,
de nits d’amor a distància,
i d’un dia amb llàgrimes.
Gràcies, Princesa de l’est,
pel segell de la teva mirada.


               Ramon Guitó


 Jugant amb l’amor

Jugant amb l’amor
la Mort em va estimar.
Fugint de la mort
l’Amor em va trobar.
Ara l’Amor i la Mort
es donen la mà
i juguen, sense temor,
a cuit amagar.
Si trobes l’Amor,
la Mort et trobarà.

               Rosa Bosch



Peus Nus

Quan el temps el cabell
et torni del color de la neu,
seràs gran, no pas vella.
Recorda’t d’ell,
que amb tímida veu
sempre et deia: “Bella”,
mentre pensava l’estrella
que trauria del cel
per posar-te als peus.

               Pere Asensio



Equipatge

Pren-me la mà
i vine amb mi
a buscar els petons
que li fa el vent
al nou matí.
Pren el somriure
i lliura’l al sol,
perquè dauri el blat
(dins el cor)
del nou sembrat.
Pren una cançó,
–la nostra cançó–,
per cantar-la junts
a llum de lluna,
a llum d’amor.
Cerca el meu mirar
i la meva veu que,
d’ara endavant,
seran el teu equipatge;
doncs, jo me’n vaig amb tu.

               Jesús Garcia Boadella

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.